Öppettider
- Mån-Tors 08.00-12.00 13.00-16.00
- Fre 08.00-12.00 13.00-15.30
Telefontider
- Mån 09.00-11.00 13.00-14.00
- Tis-Ons 09.00-11.00
- Tors 09.00-11.00 13.00-14.00
- Fre 09.00-11.00
Avbokning
Endokrinmottagning fot
Telefontider
- Mån-Fre 07.30-15.30
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en hormonsjukdom. Det kan till exempel vara olika bristtillstånd, problem med ämnesomsättningen, sjukdomar i sköldkörteln, benskörhet och diabetes typ 1 och 2. Du kan även vända dig hit om du har fått allvarliga problem med dina fötter på grund av diabetes.
Till oss kommer även du som behöver regelbundna behandlingar och omläggningar under dagtid.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
Du kan kontakta oss dygnet runt via våra e-tjänster som finns här på mottagningens webbsidan och på 1177.se.
På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Kom i god tid och anmäl ditt besök i receptionen.
Vid hemgång får du information om uppföljning. En kallelse till ett eventuellt återbesök eller telefontid skickas hem till dig.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.