Öron-näsa-halsmottagning logopedi Malmö

Hitta hit

Du kan ta flera olika bussar till busshållplatserna Mobilia Östra, Blekingsborg och Fosievägen. Närmsta bilparkering finns vid Mobilia.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för problem med ditt tal, språk och kommunikation. Det kan till exempel vara dyslexi, stamning eller svårigheter att räkna. Du kan också komma hit om du har svårt att äta eller svälja eller behöver hjälpmedel.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster eller blanketterna nedan.

Egen vårdbegäran för utskrift (Öron-näsa-halsmottagning logopedi)

Egen vårdbegäran, räkneförmåga – ansökan om utredning för vuxna

Egen vårdbegäran, läs- och skrivförmåga/språkstörning  – ansökan om utredning för vuxna

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen kan närstående inte följa med in.  

Anledningen är att lokalernas utformning gör det svårt att hålla de fysiska avstånd som krävs för att undvika smittspridning.  

I vissa fall kan vi göra undantag, till exempel utifrån patientens tillstånd eller för vårdnadshavare utan symtom.

Det går bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. När ni har videosamtal är det viktigt att andra personer inte hamnar i bild. Tänk också på att visa hänsyn till de runt omkring dig genom att ha samtalet på låg volym. 

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du meddela detta till oss innan eller vid ditt besök.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Under

Kom i god tid och anmäl ditt besök i receptionen.

Efter besöket

När du lämnar sjukhuset får du information om en eventuell uppföljning.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter