Onkologimottagning 3 Lund

Hitta hit

Mottagningen ligger på sjukhusområdet i Lund. Det finns flera regionbussar och stadsbussar som stannar vid busshållplats Universitetssjukhuset.

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 4.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du som har cancer i mag- och tarmkanalen. Det kan till exempel vara cancer i matstrupen, magsäcken, levern, gallvägarna, bukspottkörteln eller tarmen.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Ditt besök hos oss

Kom ihåg att ta med legitimation.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Vid besök gällande behandling – var god kontakta din behandlande enhet. 

Det är viktigt att du som närstående:   

  • inte har några symtom som kan vara covid-19
  • inte delar hushåll med någon som har covid-19
  • håller god handhygien
  • håller fysiskt avstånd till andra personer på mottagningen.

Kontakta oss för att få veta hur du som närstående kan vara delaktig i vården trots restriktioner. 

Kontaktsjuksköterska

Vi har som mål att du ska ha en namngiven kontaktsjuksköterska från diagnos till sista uppföljningsbesöket.

Du som patient kan kontakta din kontaktsjuksköterska om:

  • du vill veta mer om ditt vårdförlopp, bokade tider eller väntetider

  • du har frågor inför och efter behandlingar

  • du har frågor om tablett- eller injektionsbehandling

  • du behöver råd och stöd

  • du behöver få kontakt med andra yrkesgrupper inom vården

Om vi inte svarar direkt är vårt mål är att ringa tillbaka inom två arbetsdagar. Detta gäller icke akuta frågor.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter