Öppettider
- Mån-Tis 07.45-15.45
- Ons 07.45-12.00
- Tors 07.45-15.45
- Fre 07.45-12.00
Telefontider
- Mån-Fre 08.00-09.00 09.30-11.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en hudsjukdom. Det kan till exempel vara eksem och kontakteksem, psoriasis, fot- eller bensår, akne, hudtumörer eller andra hudförändringar. Vi tar även emot dig om du har symtom från vulva, mycket besvärande svettning eller en missbildning i kärlen. Här kan du även få ljus- och laserbehandling.
Första steget när du får något hudbesvär är oftast att kontakta din vårdcentral, många besvär kan vårdcentralen hjälpa dig med utan att du behöver träffa en hudspecialist.
Vid misstanke om mer komplicerad sjukdom kommer läkaren på din vårdcentral att rekommendera dig att träffa en hudspecialist hos oss.
Du kan även söka vård genom att skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via vår e-tjänst. Du kan även ringa till oss för att få mer information.
Vi ingår i vårdvalet, vilket innebär att du som är från Skåne själv kan välja var du vill bli undersökt och behandlad för de flesta hud- och könssjukdomar.
På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Kom i god tid och anmäl ditt besök i receptionen.
Du får mer information om uppföljning i samband med att du åker hem. En kallelse till ett eventuellt återbesök eller telefontid skickas hem till dig.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.