Hjärtmottagning arytmi och pacemakeroperation Lund

Hitta hit

Mottagningen ligger på sjukhusområdet i Lund. Observera separat ingång från Lasarettsgatan! Det finns flera regionbussar och stadsbussar som stannar vid busshållplats Universitetssjukhuset.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för rubbningar i hjärtrytmen. Det kan till exempel vara hjärtrusningar, långsamma hjärtrytmer eller extraslag. Vi opererar även in pacemakers eller ICD, och du följs även upp här om du redan har en pacemaker eller tidigare har vårdats på sjukhus för rubbningar i hjärtrytmen.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även söka vård genom att skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via vår e-tjänst. Du kan även ringa till oss för att få mer information.

Ditt besök hos oss

Du som har fått en tid bokad för operation måste alltid kontakta oss för att tacka ja eller nej till behandlingen. Vi rekommenderar att du loggar in på e-tjänsterna för att lämna ditt svar.

Inför operationen är det viktigt att du förbereder dig på rätt sätt hemma. Läs din kallelse noga och se information under rubriken Behandlingar och undersökningar.

På den här avdelningen kan vi inte ta emot besök av närstående. 

Anledningen är att lokalernas utformning gör det svårt att hålla de fysiska avstånd som krävs för att undvika smittspridning.  

I vissa fall kan vi göra undantag, till exempel utifrån patientens tillstånd eller för vårdnadshavare utan symtom.

Kontakta oss för att få veta hur du som närstående kan vara delaktig i vården trots besöksförbudet. Det går exempelvis bra att du som närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på egen telefon.  

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Kom ihåg att ta med legitimation.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter