Öppettider
- Mån-Fre 09.00-16.00
Telefontider
- Mån-Fre 08.30-10.00
Till oss kommer du för att behandlas för cancer. Det kan till exempel vara cancer i njurarna, tarmarna, prostatan eller magsäcken och matstrupen.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
För besök gällande medicinsk läkemedelsbehandling betalar du en avgift på 200 kronor. Avgiften ingår i högkostnadsskyddet.
Vi har som mål att du ska ha en namngiven kontaktsjuksköterska från diagnos till sista uppföljningsbesöket.
Du som patient kan kontakta din kontaktsjuksköterska om:
du vill veta mer om ditt vårdförlopp, bokade tider eller väntetider
du har frågor inför och efter behandlingar
du har frågor om tablett- eller injektionsbehandling
du behöver råd och stöd
du behöver få kontakt med andra yrkesgrupper inom vården
Om vi inte svarar direkt är vårt mål är att ringa tillbaka inom två arbetsdagar. Detta gäller icke akuta frågor.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.