Hudmottagning yrkes- och miljödermatologi Malmö

Hitta hit

Du kan ta flera olika regionbussar och stadsbussar till busshållplatserna Södervärn eller Tandvårdshögskolan. Du kan även ta tåg till station Triangeln (södra uppgången). På hållplats Tandvårdshögskolan kan du lätt byta från stadsbuss till linje 99 sjukhusbussen och stiga av på hållplats Sus Västra. Bussen är gratis.

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 6.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för hudsjukdomar som har med arbetet att göra. Det kan också vara hudsjukdomar som är orsakade av fritidsaktiviteter eller andra faktorer utanför arbetsmiljön, som till exempel tandvårdsmaterial.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Första steget när du får något hudbesvär är oftast att kontakta din vårdcentral, många besvär kan vårdcentralen hjälpa dig med utan att du behöver träffa en hudspecialist. 

Vid misstanke om mer komplicerad sjukdom kommer läkaren att rekommendera dig att träffa en hudspecialist hos oss.

Du kan även söka vård genom att skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via vår e-tjänst. Du kan även ringa till oss för att få mer information.

Information om egen vårdbegäran

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket.

Det är viktigt att du som närstående:

  • inte har några symtom som kan vara covid-19
  • inte delar hushåll med någon som har covid-19
  • håller god handhygien
  • håller fysiskt avstånd till andra personer på mottagningen.

Det går naturligtvis bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. När ni har videosamtal är det viktigt att andra personer inte hamnar i bild. Tänk också på att visa hänsyn till de runt omkring dig genom att ha samtalet på låg volym.

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du meddela detta till oss innan eller vid ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Under

Kom i god tid och anmäl ditt besök i receptionen.

Efter besöket

Du får mer information om uppföljning i samband med att du åker hem. En kallelse till ett eventuellt återbesök eller telefontid skickas hem till dig.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter