Reumatologimottagning rehabilitering Lund

Hitta hit

Mottagningen ligger på sjukhusområdet i Lund. Det finns flera regionbussar och stadsbussar samt spårvagn som stannar vid hållplats Lund Universitetssjukhuset.

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 2.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att få rehabilitering och stöd medan du behandlas eller följs upp för en reumatologisk sjukdom. Det kan till exempel vara ledgångsreumatism, psoriasisartrit eller systemisk skleros. Här får du bland annat rådgivning och behandlingsplan för fysisk aktivitet genom exempelvis bassängträning. Du kan även komma till oss för handträning, kris- och stödsamtal samt för att få information om vilken hjälp du kan få från samhället. Vi arbetar för att du ska få en fungerande vardag med din reumatologiska sjukdom.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Vi tar emot dig som fått en remiss till oss från läkare eller vårdpersonal på den avdelning eller mottagning som du får vård på.

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.

Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

Före besöket

Du som deltar i kvalitetsregistret SRQ kan logga in hemifrån via PER – patientens egen registrering. Det finns också en terminal i väntrummet där du kan besvara frågorna inför ditt besök.

Så fungerar PER – patientens egen registrering

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.