Ortopedimottagning 2 Malmö

Hitta hit

Du kan ta flera olika regionbussar och stadsbussar till busshållplatserna Södervärn eller Tandvårdshögskolan. Du kan även ta tåg till station Triangeln (södra uppgången).

Hitta på plats

Du hittar oss på våning 2, hisshall F.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas, behandlas eller följas upp för skador eller sjukdomar i skelett, leder och muskler. Det kan till exempel vara benbrott och motions- och idrottsskador. Vi tar även hand om barn som har ryggproblem. Barn med andra ortopediska besvär ska vända sig till ortopedimottagningen i Lund.

Du kommer även hit för att opereras eller för att följas upp efter en operation.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Förlängda väntetider för operation

Vi kan just nu inte lämna besked om när en tänkt operation blir genomförd. Detta då våra väntetider påverkas av låg operationskapacitet. Vi förstår att det leder till oro och förlängt lidande för dig som väntar. Vi arbetar med att komma till rätta med kapacitetsbristen.

En allmän rekommendation till dig som väntar är att hålla igång med fysisk aktivitet i den mån det är möjligt. Ta gärna hjälp av en fysioterapeut för råd om träning.

Det är viktigt att du kontaktar vården om ditt hälsotillstånd försämras.

Till dig som skadat dig utomlands eller utanför Skåne.

Fyll i egen vårdbegäran på 1177 alternativt kom till vår reception på ortopedimottagningen i Malmö. Där får du fylla i en blankett samt kan även lämna in röntgenbilder och remiss från besöket vid skadetillfället. När din remiss är bedömd kommer du att bli kontaktad av ortopedimottagningen.

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.

Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.