Urologimottagning Malmö

Hitta hit

Du kan ta flera olika regionbussar och stadsbussar till busshållplatserna Södervärn eller Tandvårdshögskolan. Du kan även ta tåg till station Triangeln (södra uppgången).

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 2.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för sjukdomar i urinvägarna. Det kan också vara i könsorganen om du är man. Hit kommer du om du till exempel har blod i urinen, godartad prostataförstoring, sten i urinvägarna eller om du har cancer i urinvägar, njurar, könsorganen eller prostatan.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även söka vård genom att skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via vår e-tjänst. Du kan även ringa till oss för att få mer information.

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.

Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Under

Vi hjälper dig som har besvär med urininkontinens, blåstömningssvårigheter, urinträngningar, och muskulära spänningstillstånd i bäckenbottenmuskulaturen.

Efter besöket

Vi hjälper dig när du har kommit hem från sjukhuset med bland annat smärtbehandling, blodtransfusioner och injektioner. Vi hjälper också till med skötsel av katetrar och stomier. Du beställer inte tid för det här, utan vi kontaktar dig när vi fått remiss från din läkare.

Du får också hjälp att undersöka de behov och problem som du kan uppleva i vardagen när du får en urologisk diagnos. Det kan till exempel vara hur din bostad är utformad. Tillsammans med dig och kommunen ger vi förslag på hur ditt hem kan anpassas samt vilka tekniska hjälpmedel och form av hemtjänsthjälp eller rehabilitering som du kan behöva. Vi kontaktar dig för att boka en tid för detta när du är inlagd på någon av våra vårdavdelningar.

Vi hjälper dig även att träna på att göra dagliga aktiviteter, förflyttningar samt sköta din personliga hygien och hushåll. Du får också hjälp med att hitta aktiviteter som passar dig.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.