Öppettider
- Mån-Tors 08.00-16.00
- Fre 08.00-14.00
Telefontider
- Mån-Tors 09.00-11.00 09.00-11.00 09.30-11.00
- Fre 09.00-11.00 09.00-11.00
Administrativa frågor
Telefontider
- Mån-Fre 09.00-12.00
Rådgivning pacemaker
Telefontider
- Mån-Fre 09.00-11.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för rubbningar i hjärtrytmen. Du kan till exempel få behandling genom ablation för att lindra eller ta bort orsaken till hjärtklappningen.
Du som har fått en bokad tid för ablation måste alltid kontakta oss för att tacka ja eller nej till behandlingen. Vi rekommenderar att du loggar in på e-tjänsterna för att lämna ditt svar.
Det är viktigt att du förbereder dig på rätt sätt hemma. Läs din kallelse noga och läs gärna om behandlingsmetoden Ablation.
På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.