Hjärtmottagning angiografi och intervention Malmö

Hitta hit

Mottagningen ligger på sjukhusområdet i Malmö. Du kan ta flera olika regionbussar och stadsbussar till hållplats Tandvårdshögskolan. Närmaste busshållplats därefter är Södervärn. Du kan även ta tåg till station Triangeln (södra uppgången).

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 4, hisshall C.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för kärlkramp eller om du tidigare har haft hjärtinfarkt. Vi röntgar hjärtats kranskärl och behandlar eventuella förträngningar med ballongvidgning.

E-tjänster

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.

Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

Före besöket

Det är viktigt att du förbereder dig på rätt sätt hemma inför din undersökning eller behandling. Läs din kallelse noga, och se informationssidorna om kranskärlsröntgen eller ballongvidgning.

Under

Både undersökning och eventuell behandling görs med lokalbedövning, vilket innebär att du är vaken hela tiden.

Efter besöket

Du som remitterats till oss för ett planerat ingrepp behöver i de flesta fall inte stanna på sjukhuset över natten, utan kan återvända hem senare samma dag.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.