Barnhjärtcentrum mottagning Malmö

Hitta hit

Du kan ta stadsbussen till station Värmlandsplan.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer barn och unga som ännu inte har fyllt 18 år för att undersökas för en sjukdom i hjärtat eller för att följas upp efter att ha behandlats för hjärtfel.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Ditt besök hos oss

I nuläget måste vi tyvärr begränsa antalet besökare till våra patienter. Anledningen är att lokalernas utformning gör det svårt att hålla de fysiska avstånd som krävs för att undvika smittspridning. 

En förälder är givetvis välkommen att vara med barnet under förutsättning att du inte har feber, hosta eller andningsbesvär. Syskon, vänner och andra närstående får avstå från besök just nu.

Det är viktigt att du som besöker avdelningen:

  • är helt symtomfri
  • bär munskydd
  • håller god handhygien
  • håller fysiskt avstånd till andra personer på avdelningen.

Du kan inte besöka avdelningen om du delar hushåll med någon som har covid-19.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.

Meddela oss så snart som möjligt om du inte kan komma på bokad tid.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter