Öppettider
- Mån-Fre 08.15-16.00
Telefontider
- Mån-Tors 09.00-11.00 13.00-15.00
- Fre 09.00-11.00
Frågor om kokleaimplantat
Telefontider
- Mån-Fre 09.00-10.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en hörselnedsättning, hörselskada eller andra problem med hörseln som du kan behöva rehabiliteras och behandlas för. Det kan till exempel vara tinnitus.
Vi hjälper också dig som behöver hörseltekniska hjälpmedel.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
Vi kan bland annat hjälpa:
Just nu får du inte ta med någon till ditt besök hos oss. Det är för att minska smittspridningen av coronaviruset. I vissa fall kan din närstående istället vara med via röst- eller videosamtal på din telefon. Ibland kan vi göra undantag från besöksförbudet, till exempel utifrån patientens tillstånd och för en vårdnadshavare utan symtom.
Har du nyligen varit utomlands? Då ska du meddela detta till oss innan eller vid ditt besök.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
På mottagningen betalar du för besöket med kort eller faktura. För betalning med kontanter har sjukhuset en särskild kassa. Besöket är avgiftsfritt för dig under 20 år och över 85 år.
Kom i god tid och anmäl ditt besök i receptionen.
Vid hemgång får du information om uppföljning.