Klinisk nutritionsmottagning Lund

Hitta hit

Mottagningen ligger på sjukhusområdet i Lund. Det finns flera regionbussar och stadsbussar samt spårvagn som stannar vid hållplats Lund Universitetssjukhuset.

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 2.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Hos oss får du kostråd som är anpassade för dig och din behandling eller sjukdom. Du träffar oss på mottagningen eller på andra mottagningar och avdelningar på sjukhuset där vi också finns.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Du får oftast kontakt med oss genom att din läkare skickar en remiss.

Vi vänder oss främst till dig som redan är patient inom specialistvården på Sus i Malmö eller Lund och du träffar oss oftast i samband med att du ligger inne på vårdavdelning, är på ett mottagningsbesök eller får behandling i dagvården. Du kan också bli ombedd att komma till vår mottagning. 

Ditt besök hos oss

På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.

Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din telefon. När ni har videosamtal är det viktigt att andra personer inte hamnar i bild. Tänk också på att visa hänsyn till de runt omkring dig genom att ha samtalet på låg volym.

Kom ihåg att ta med legitimation. 

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

När du skickar in formuläret kommer vi att hantera eventuella personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter