Kirurgiavdelning 7 Malmö

Hitta hit

Du kan ta flera olika regionbussar och stadsbussar till hållplats Tandvårdshögskolan. Närmaste busshållplats därefter är Södervärn. Du kan även ta tåg till station Triangeln (södra uppgången). På hållplats Tandvårdshögskolan kan du lätt byta från stadsbuss till linje 99 sjukhusbussen och stiga av på hållplats Sus mitt. Bussen är gratis.

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 6, hisshall B.
Visa på karta (Google Maps)

Telefon- och besökstider

Vi tar hand om dig som behöver opereras akut och dig som ska opereras för gallsten eller bråck. Du får vård här före och efter operationen.

E-tjänster

För besökare och anhöriga

På den här avdelningen kan två närstående åt gången besöka patienter i enkelrum. I delade rum kan en närstående åt gången komma på besök. 

Det är viktigt att den som följer med dig på besöket är frisk och inte har några symtom som till exempel feber, hosta eller ont i halsen.

Tänk på att:

  • hålla god handhygien
  • hålla fysiskt avstånd till andra personer på mottagningen
  • gärna använda munskydd.

Det går naturligtvis bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. När ni har videosamtal är det viktigt att andra personer inte hamnar i bild. Tänk också på att visa hänsyn till de runt omkring dig genom att ha samtalet på låg volym.

Ta inte med blommor och använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.

En dag på avdelningen

  • 08.00-09.00 Frukost
  • 12.00-13.00 Lunch
  • 17.30-18.30 Middag

Rond sker under förmiddagen på vardagar då du får träffa en läkare.

Kaffe, te och kalla drycker finns i dagrummet. Vatten och andra drycker kommer personalen runt med ett par gånger under dygnet. Mellanmål serveras eftermiddag och kväll. Tiderna för måltiderna är ungefärliga.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

När du skickar in formuläret kommer vi att hantera eventuella personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter