Öppettider
- Mån-Fre 08.00-16.30
Telefontider
- Mån-Fre 09.00-12.00
Av- eller ombokning av tid, frågor kring remiss, recept och fakturor
Telefontider
- Mån-Fre 09.00-12.00
Till oss kommer du har en gynekologisk sjukdom eller gynekologiskt besvär. Det kan till exempel vara endometrios, framfall, förlossningsskada, cellförändringar eller utredning för ofrivillig barnlöshet. Vi följer även upp dig som har opererats för gynekologisk cancer. Har du urinläckage vänder du dig i första hand till din vårdcentral.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
På den här mottagningen får du som patient ha med dig en närstående vid besöket. Om du behöver ha mer än en person med dig på besöket, vänligen ring mottagningen i förväg för att stämma av.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.