Barn- och ungdomspsykiatrimottagning Landskrona

Hitta hit

Närmaste hållplats är Landskrona Lasarettet Norra.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du som är under 18 år och har behov av psykiatrisk specialistvård. Du kan träffa oss tillsammans med din familj eller ensam.

Hos oss får du stöd och behandling vid psykisk ohälsa, t.ex. ångest, depression och ätstörning. Vi utreder även misstanke om olika funktionsnedsättningar, t. ex. om man har svårt att koncentrera sig.

För barn och unga

Här hittar du råd, självhjälp och kontaktvägar för dig som är ung eller närstående vuxen.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Vi tar emot dig som har fått en remiss till oss från elevhälsan, ungdomsmottagningen, vårdcentralen eller någon annan vårdgivare. 

Du kan även söka vård på egen hand genom att skicka en egen vårdbegäran via våra e-tjänster, eller kontakta vår telefonrådgivning – En väg in.

En väg in – telefonrådgivning om psykisk hälsa

Vad kan jag få hjälp med hos bup?

Ditt besök hos oss

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitala id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

Du får gärna ta med dig en närstående. 

Vi erbjuder bland annat samtalsbehandling, både individuellt och i grupp. Vilken behandling som hjälper bäst är individuellt. Medicin kan vara en del av behandlingen och behöver i så fall diskuteras och provas ut tillsammans med en läkare.

Före besöket

Ibland vill vi få veta lite mer om hur du mår, innan du kommer på ditt besök. I så fall skickar vi en länk till ett frågeformulär som du besvarar på din dator eller telefon. Vi kan även komma att skicka fler frågor till dig mellan dina besök och efter att du varit i kontakt med oss.

Under

Det första besöket hos oss tar cirka en timme. Om du har någon med dig, men vill prata en stund ensam med behandlaren kommer du att få tid till det.

När du kommer till mottagningen anmäler du dig först i receptionen eller i vår självincheckningsautomat. Därefter får du sitta ner i väntrummet. Där blir du upphämtad av den eller de behandlare som du ska träffa och ni går tillsammans till ett samtalsrum. Ofta börjar samtalet med att du får berätta varför du velat komma. I slutet bestämmer ni tillsammans om ni ska träffas fler gånger eller inte.

Efter besöket

Du kan kontakta oss via våra e-tjänster eller på telefon om du har frågor eller behöver boka om ett besök.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.