1177 Vårdguidens e-tjänster

Genom våra e-tjänster kan du se personlig information och kontakta våra mottagningar på ett säkert sätt när det passar dig. Du kan till exempel beställa tolk eller avboka en tid

För att logga in måste du vara folkbokförd i Sverige. Du behöver också ha en svensk e-legitimation eller ett svenskt mobilnummer.

Du kan installera en e-legitimation i en mobil, surfplatta eller dator. Du får e-legitimationen från en bank eller från Skatteverket.

Logga in till 1177.se

Så loggar du in på 1177.se

Om e-tjänsterna

Använd tjänsten

Gör så här för att logga in på 1177.se och använda e-tjänsterna:

  1. Logga in på 1177.se och sök upp den mottagning som du är intresserad av. Då ser du vilka ärenden du kan utföra.
  2. Välj ett ärende och fyll i formuläret som sedan skickas till mottagningen. Du får besked om hur många dagar det dröjer innan du får svar, i regel 2–5 arbetsdagar.
  3. Läs svaret genom att logga in på 1177.se igen. Om du vill kan vi skicka ett meddelande till din e-postadress eller ett sms till din mobiltelefon när du har fått ett svar. Det kan du välja under rubriken Personliga inställningar när du är inloggad.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter