Stöd och behandling på nätet

Ibland kan du få det stöd, den behandling eller den utbildning som du behöver på nätet. Det kan till exempel vara ett behandlingsprogram där det ingår övningar som du gör själv. Här finns instruktioner för hur du gör för att komma igång med ditt program.

Det varierar mellan behandlingsprogrammen vad som ingår. Det kan bland annat innebära att du ska läsa texter, svara på frågor, titta på filmklipp eller lyssna på ljudfiler. Det kan också ingå att du ska göra övningar.

Innan du börjar en behandling

Du har alltid kontakt med oss innan programmet startar. Tillsammans går vi igenom om en behandling på nätet är ett bra alternativ för dig. Om vi kommer fram till att det inte passar dig får du stöd, behandling eller utbildning på annat sätt.

Under tiden som du går behandlingen har du kontakt med din behandlare. Hen kan hjälpa dig igenom innehållet i övningarna, ge dig återkoppling och svara på dina frågor.

Förutsättning för att deltaga i stöd och behandling

När din kontaktperson informerat dig om att du ska få en behandling så är den tillgänglig för dig. Du loggar då in på 1177 Vårdguidens e-tjänster. Din utbildning är en e-tjänst.

Instruktioner för att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster

När du har loggat in kan du se din personliga vy som meddelanden, journaluppgifter, hitta mottagning med mera. Det finns inställningar. Gå in där och ange att du vill bli aviserad via e-post och/eller sms. Då blir du aviserad om du har fått meddelanden från oss. Vi skickar till exempel meddelanden till dig om din behandlare blir sjuk.

Hur du hittar din utbildning på 1177 Vårdguidens e-tjänster

Det finns två sätta att komma till din utbildning på stöd- och behandling.

Du letar upp den när genom att först logga in på 1177.se enligt instruktionerna i PDF:en: 

Instruktion för hur du hittar dina utbildningar på 1177 Vårdguidens e-tjänster

Du hittar också utbildningen genom att söka upp den mottagning som ansvarar för din behandling på webbsidorna på 1177.se.

Sök din mottagning på 1177.se

Välj stöd och behandling bland mottagningens e-tjänster. Då kommer du till inloggningen och loggar in till behandlingen.

Support

Om du har problem med din inloggning eller andra funktioner på stöd- och behandlingsplattformen kan du kontakta vår support. Vissa frågor kan din behandlare svara på. Till exempel om du inte förstår hur ett formulär fungerar. Då skickar du ett meddelande direkt inne i behandlingens meddelandefunktion.

Kontakta supporten på 1177 Vårdguidens e-tjänster

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter