Öppettider
- Mån 08.00-16.00
- Tis 08.00-18.00
- Ons-Tors 08.00-16.00
- Fre 08.00-14.00
Vi är till för dig som är 17 år eller yngre och har autism, intellektuell funktionsnedsättning eller rörelsenedsättning. Vi finns även till för dig som har en förvärvad hjärnskada.
Vi ger råd, stöd, behandling och träning. Tillsammans med dig och din familj kommer vi fram till vilka dina behov är och gör en planering.
För att få stöd och behandling hos oss ska du antingen ha besökt oss tidigare, eller ha något av det här:
Inför träffen med oss är det bra om du och dina närstående funderar kring hur en dag kan se ut, vad du tycker om att göra och vad ni vill förändra. Vi planerar sedan tillsammans med er hur vi kan hjälpas åt för att förbättra din vardag.
Förberedelser inför ditt samtal med oss
Om du vill veta mer om hur det fungerar hos oss kan du följa med Superhjälten Undra på upptäcktsfärd.
Superhjälten Undra om habiliteringen
Ladda ned appen Undra om habiliteringen (Google Play)
Ladda ned appen Undra om habiliteringen (App Store)
Meddela oss så snart som möjligt om du inte kan komma på bokad tid.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Du får ha med en assistanshund, till exempel en ledarhund. Hunden ska vara klädd i tjänstetäcke eller tjänstesele.
Meddela oss i god tid före ditt besök om du behöver en tolk. Vi bokar språktolk, dövblindtolk, teckenspråkstolk, skrivtolk eller TSS-tolk.
Vill du ringa oss och har en hörselnedsättning, dövhet, talsvårigheter eller språkliga eller kognitiva problem? Då kan du använda alternativ telefoni. Alternativ telefoni (1177.se)Information om tjänsterna texttelefoni.se, bildtelefoni.net och teletal.se
När du kommer till oss första gången, träffas vi enskilt eller i grupp. Tillsammans gör vi en planering för att ge dig och dina närstående rätt stöd. Vi utgår från dina behov och det som framgår av remissen eller genom egen vårdbegäran.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera sätt. Till exempel via våra e-tjänster eller telefon. På 1177.se kan du läsa mer om hur du lämnar synpunkter och vilket stöd du kan få.