Vi är till för dig som har fyllt 20 år och har nedsatt hörsel.
Vi utreder ditt behov och gör tillsammans med dig en plan för din rehabilitering. Vi provar ut och anpassar hörapparater och hörseltekniska
hjälpmedel.
Du är välkommen att kontakta oss och boka en tid.
Om du vill ringa oss och har en hörselskada, dövhet, talsvårigheter eller språkliga eller kognitiva problem så finns det alternativ telefoni som du kan använda. Kontakta den mottagning som du har kontakt med på grund av din funktionsnedsättning om du behöver hjälp.
Information om hur du går till väga för att börja använda alternativ telefoni (1177.se)
Information om tjänsterna texttelefoni.se, bildtelefoni.net och teletal.se
Du behöver alltid boka tid till oss vilket ärende det än gäller. När du kommer hit gör vi en utredning och undersöker ditt behov av habilitering eller rehabilitering. Vi kommer överens om vilka mål vi ska uppnå och gör en plan för vad som ska ske.
Din kontakt med oss beror på vilka behov du har. En del gör bara enstaka besök hos oss, andra har mer kontakt. Innehållet i träffarna skiftar också.
Om du inte talar svenska kan vi boka en språktolk. Vi kan även boka dövblindtolk, teckenspråkstolk, skrivtolk eller TSS-tolk för dig som behöver det. Kontakta oss i god tid före ditt besök.
Om du har fått förhinder till en bokad tid är det viktigt att du meddelar oss snarast möjligt. Du får betala en avgift på 300 kronor om du avbokar senare än 24 timmar före din inbokade tid eller om du inte kommer till ditt avgiftsfria besök. Om du uteblir från ditt avgiftsbelagda besök får du betala patientavgiften gånger två, till exempel en patientavgift på 200 kr blir 400 kr.
Ta med dig legitimation.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera sätt. Till exempel via våra e-tjänster eller telefon. På 1177.se kan du läsa mer om hur du lämnar synpunkter och vilket stöd du kan få.