Audionommottagning Lund

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Lund Universitetssjukhuset.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Vi är till för dig som har fyllt 20 år och har nedsatt hörsel.

Vi utreder ditt behov och gör tillsammans med dig en plan för din rehabilitering. Vi provar ut och anpassar hörapparater och hörseltekniska
hjälpmedel.

E-tjänster

Så söker du till oss

Du är välkommen att kontakta oss och boka en tid. 

Om du behöver alternativ telefoni

Om du vill ringa oss och har en hörselskada, dövhet, talsvårigheter eller språkliga eller kognitiva problem så finns det alternativ telefoni som du kan använda. Kontakta den mottagning som du har kontakt med på grund av din funktionsnedsättning om du behöver hjälp.

Information om hur du går till väga för att börja använda alternativ telefoni (1177.se)

Information om tjänsterna texttelefoni.se, bildtelefoni.net och teletal.se

Ditt besök hos oss

Du behöver alltid boka tid till oss vilket ärende det än gäller. När du kommer hit gör vi en utredning och undersöker ditt behov av habilitering eller rehabilitering. Vi kommer överens om vilka mål vi ska uppnå och gör en plan för vad som ska ske.

Din kontakt med oss beror på vilka behov du har. En del gör bara enstaka besök hos oss, andra har mer kontakt. Innehållet i träffarna skiftar också.

Behov av tolk

Om du inte talar svenska kan vi boka en språktolk. Vi kan även boka dövblindtolk, teckenspråkstolk, skrivtolk eller TSS-tolk för dig som behöver det. Kontakta oss i god tid före ditt besök.

Förhinder

Om du har fått förhinder till en bokad tid är det viktigt att du meddelar oss snarast möjligt. Du får betala en avgift på 300 kronor om du avbokar senare än 24 timmar före din inbokade tid eller om du inte kommer till ditt avgiftsfria besök. Om du uteblir från ditt avgiftsbelagda besök får du betala patientavgiften gånger två, till exempel en patientavgift på 200 kr blir 400 kr. 

Ta med dig legitimation.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera sätt. Till exempel via våra e-tjänster eller telefon. På 1177.se kan du läsa mer om hur du lämnar synpunkter och vilket stöd du kan få.

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

När du skickar in formuläret kommer vi att hantera eventuella personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter