Gynekologimottagning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Helsingborg Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 1.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Vi utreder och behandlar olika gynekologiska sjukdomar och besvär som till exempel blödningsrubbningar, endometrios, framfall, urinläckage, cellförändringar eller ofrivillig barnlöshet.

I första hand kontaktar du din vårdcentral. Alla vårdcentraler ska ha möjlighet att göra en gynekologisk undersökning. Din allmänläkare gör en bedömning och remitterar dig vidare till gynekologimottagningen vid behov.

Önskar du boka tid för abortsamtal, vänligen fyll i formulär via 1177 eller välj knappval 2 i telefonrådgivningen.

Önskar du utredning av ofrivillig barnlöshet, vänligen fyll i Egen vårdbegäran barnlöshetsutredning via 1177.

För råd om preventivmedel, vänd dig till en barnmorskemottagning.
Vänd dig till en privat gynekologimottagning om du önskar en hälsokontroll.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Vänd dig till en privat gynekologimottagning om du vill gå på en hälsokontroll.

För råd om preventivmedel, vänd dig till din barnmorskemottagning.

Ditt besök hos oss

Vår verksamhet finns både inne på lasarettet och på Bergendals gata. I din kallelse står det vart du ska gå för ditt besök.

Ta med dig:

  • legitimation
  • lista över mediciner som du tar
  • eventuellt högkostnadskort eller frikort
  • urinmätningslista, om du har fått en sådan att fylla i.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

När du skickar in formuläret kommer vi att hantera eventuella personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter