Smärtmottagning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Helsingborg Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan E, vid målpunkt L.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för smärta. Det kan till exempel vara svårbehandlad smärta, akut smärta, smärta efter en operation eller smärta i samband med cancer och nervskador.

Vi hjälper även dig som är inlagd på en avdelning på sjukhuset om du behöver mer avancerad smärtlindring. Vi behandlar bland annat med Tens.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare skriver en remiss till oss.

Ditt besök hos oss

I och med covid-19 är det inte säkert att du kan ta med en närstående till ditt besök hos oss. Kontakta oss för att få veta vad som gäller.

Det generella besöksförbudet i vården upphör och säkra besök återinförs (1177.se)

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Kom ihåg att ta med legitimation och en aktuell lista över dina mediciner.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Före besöket

Du som blir kallad till oss får en smärtanalys hemskickad med kallelsen. I smärtanalysen ska du svara på frågor om din smärta. Fyll i smärtanalysen och skicka sedan in den till oss före ditt besök. 

Under

Under besöket blir du först undersökt och sedan går vi igenom svaren i smärtanalysen tillsammans med dig. Hela besöket brukar ta ungefär en timme. Utifrån undersökningen och svaren i din smärtanalys, kan vi sedan föreslå en behandling.

Efter besöket

Efter ditt besök hos oss får du en telefontid där vi följer upp behandlingen.

När vi har hittat en behandling som fungerar för dig, fortsätter du behandlingen hos din ansvariga läkare på vårdcentralen eller på en mottagning.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter