Öppettider
- Mån-Tors 07.00-16.00
- Fre 07.00-14.00
Telefontider
- Mån-Tors 09.00-12.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för smärta. Det kan till exempel vara svårbehandlad smärta, akut smärta, smärta efter en operation eller smärta i samband med cancer och nervskador.
Vi hjälper även dig som är inlagd på en avdelning på sjukhuset om du behöver mer avancerad smärtlindring.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare skriver en remiss till oss.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Ta också med en aktuell lista över dina mediciner.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Du som blir kallad till oss får en smärtanalys hemskickad med kallelsen. I smärtanalysen ska du svara på frågor om din smärta. Fyll i smärtanalysen och skicka sedan in den till oss före ditt besök.
Under besöket blir du först undersökt och sedan går vi igenom svaren i smärtanalysen tillsammans med dig. Hela besöket brukar ta ungefär en timme. Utifrån undersökningen och svaren i din smärtanalys, kan vi sedan föreslå en behandling.
Efter ditt besök hos oss får du en telefontid där vi följer upp behandlingen.
När vi har hittat en behandling som fungerar för dig, fortsätter du behandlingen hos din ansvariga läkare på vårdcentralen eller på en mottagning.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.