Hjärtmottagning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Helsingborg Sundstorget.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 8.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en hjärtsjukdom. Det kan till exempel vara högt blodtryck, en hjärtinfarkt, rubbningar i hjärtrytmen eller hjärtsvikt. Vi undersöker med bland annat EKG, ultraljud av hjärtat och arbetsprov.

Vi hjälper även dig som äter blodförtunnande medel för till exempel en blodpropp och förmaksflimmer.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Ditt besök hos oss

Just nu får du inte ta med någon till ditt besök hos oss. Det är för att minska smittspridningen av coronaviruset. I vissa fall kan din närstående istället vara med via röst- eller videosamtal på din telefon. Ibland kan vi göra undantag från besöksförbudet, till exempel utifrån patientens tillstånd och för en vårdnadshavare utan symtom.

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Ta med dig:

  • legitimation
  • en lista över de mediciner som du tar
  • eventuellt högkostnadskort eller frikort.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.

Under

Anmäl ditt besök i receptionen eller genom att checka in via självincheckningsautomaten. Här kan du enkelt och snabbt checka in och betala ditt besök. Ta kvittot – här finns ditt besöksnummer som ropas upp i väntrummet när det blir din tur.

Incheckning kan tidigast ske två timmar före ditt bokade besök.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter