Hjärtavdelning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Helsingborg Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 4, vid målpunkt E.
Visa på karta (Google Maps)

Telefon- och besökstider

Vi tar hand om dig som har en hjärtsjukdom och som behöver vård under en eller flera dagar. Här kan du även få intensivvård och eftervård.

E-tjänster

För besökare och anhöriga

För att besöka avdelningen måste du boka en tid. Ring oss först för att komma överens om när du kan besöka din närstående och få mer information om besöksregler.

Ta inte med blommor och använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.

En dag på avdelningen

  • 07.30-08.30 Frukost
  • 09.30-12.00 Rond
  • 12.00-13.00 Lunch
  • 15.00-16.00 Kaffe/te
  • 17.30-18.30 Middag
  • 20.00 Kaffe/te

Prover tar vi innan frukosten klockan 06.00-06.30. Mellan 07.00-09.00 kontrollerar vi bland annat blodtryck, puls och temperatur.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

När du skickar in formuläret kommer vi att hantera eventuella personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter