Öppettider
- Mån-Tors 08.00-12.00 12.45-16.00
- Fre 09.00-12.00
Telefontider
- Mån-Fre 09.00-11.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en hörselnedsättning, hörselskada eller andra problem med hörseln som du kan behöva rehabiliteras och behandlas för.
Vi hjälper dig som behöver hörseltekniska hjälpmedel, och du kan även göra balansprov här.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Ta också med en lista över de mediciner som du tar och eventuellt högkostnadskort eller frikort.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.
Du får inte använda din mobiltelefon eftersom den kan störa vår tekniska utrustning.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.