Öppettider
- Mån-Fre 08.00-16.00
Telefontider
- Mån-Tors 08.00-12.00 13.00-16.00
- Fre 08.00-12.00
Till oss kommer du som upplever en kris- eller sorgereaktion, som beror på en sjukdom, olycka, dödsfall, familjebildning eller något i din vardag. Vi erbjuder stödjande och bearbetande samtal och ger råd vid kontakter med exempelvis Försäkringskassan, arbetsgivare och socialtjänst.
Vi tar emot dig som fått en remiss till oss från läkare eller vårdpersonal på den avdelning eller mottagning som du får vård på.
Du kan komma enskilt, i par eller med dina närstående.
Just nu får du inte ta med någon till ditt besök hos oss. Det är för att minska smittspridningen av coronaviruset. I vissa fall kan din närstående istället vara med via röst- eller videosamtal på din telefon. Ibland kan vi göra undantag från besöksförbudet, till exempel utifrån patientens tillstånd och för en vårdnadshavare utan symtom.
Kom ihåg att ta med legitimation och eventuellt högkostnadskort eller frikort.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Under ditt första besök får du berätta om din situation och vilken sorts stöd du vill ha. Vi ser till en persons hela livssituation och därför kan behandlingen se olika ut för varje patient.
Du och kuratorn kommer gemensamt fram till hur ni följer upp ditt besök.