Kuratorsmottagning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Ängelholm Sjukhuset.

Hitta på plats

Vi finns vid målpunkt G 3.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du som upplever en kris- eller sorgereaktion, som beror på en sjukdom, olycka, dödsfall, familjebildning eller något i din vardag. Vi erbjuder stödjande och bearbetande samtal och ger råd vid kontakter med exempelvis Försäkringskassan, arbetsgivare och socialtjänst.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Vi tar emot dig som fått en remiss till oss från läkare eller vårdpersonal på den avdelning eller mottagning som du får vård på.

Ditt besök hos oss

Du kan komma enskilt, i par eller med dina närstående.

Just nu får du inte ta med någon till ditt besök hos oss. Det är för att minska smittspridningen av coronaviruset. I vissa fall kan din närstående istället vara med via röst- eller videosamtal på din telefon. Ibland kan vi göra undantag från besöksförbudet, till exempel utifrån patientens tillstånd och för en vårdnadshavare utan symtom.

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Kom ihåg att ta med legitimation och eventuellt högkostnadskort eller frikort.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Under

Under ditt första besök får du berätta om din situation och vilken sorts stöd du vill ha. Vi ser till en persons hela livssituation och därför kan behandlingen se olika ut för varje patient.

Efter besöket

Du och kuratorn kommer gemensamt fram till hur ni följer upp ditt besök.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter