Öppettider
- Mån-Fre 08.00-16.00
Telefontider
- Mån-Fre 08.00-12.00
Vi tar emot dig som redan är patient på sjukhuset i Ängelholm. Till oss kommer du som upplever en kris- eller sorgereaktion, som beror på en sjukdom, olycka, dödsfall, familjebildning eller något i din vardag. Vi erbjuder stödjande och bearbetande samtal och ger råd vid kontakter med exempelvis Försäkringskassan, arbetsgivare och socialtjänst.
Vi tar emot dig som fått en remiss till oss från läkare eller vårdpersonal på den avdelning eller mottagning som du får vård på.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Ta också med eventuellt högkostnadskort eller frikort.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Under ditt första besök får du berätta om din situation och vilken sorts stöd du vill ha. Vi ser till en persons hela livssituation och därför kan behandlingen se olika ut för varje patient.
Du och kuratorn kommer gemensamt fram till hur ni följer upp ditt besök.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.