Dietistmottagning

Hitta hit

Vi finns på norra sjukhusområdet i Ängelholm. Närmaste busshållplats är Ängelholm Sjukhuset.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Hos oss får du kostråd som är anpassade för dig och din behandling eller sjukdom. Du träffar oss på mottagningen eller på andra mottagningar och avdelningar på sjukhuset där vi också finns.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Du kommer till oss antingen när du är inlagd på sjukhuset eller om läkaren på din avdelning eller mottagning skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Ditt besök hos oss

Ta med dig en lista över mediciner som du tar.

Du får ta med dig en person som stöd vid ditt besök hos oss. Det är viktigt att både du och den du har med dig är helt friska och inte har några symtom som kan vara covid-19.

Det generella besöksförbudet i vården upphör och säkra besök återinförs (1177.se)

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Under

Första besöket tar ungefär 45–60 minuter.

Under besöket bedömer dietisten vad du äter och hur mycket näring du får i dig. Oftast registrerar dietisten din vikt och längd. Du får sedan veta vilka ändringar som du kan göra för att må bättre utifrån dina behov och förutsättningar. Du kan behöva ändra din kost under en längre period, tillfälligt under en behandling eller inför en operation.

Efter besöket

Du och dietisten kommer gemensamt fram till hur uppföljningen kommer att se ut.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter