Öppettider
- Mån-Tors 08.00-12.00 13.00-16.00
- Fre 08.00-12.00 13.00-15.00
Telefontider
- Mån-Tors 08.00-16.00
- Fre 08.00-15.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för problem eller sjukdomar som berör öronen, näsan eller halsen. Det kan till exempel vara tinnitus, problem med hörseln eller bihålorna, nästäppa, yrsel eller återkommande inflammationer i öronen.
Du kommer också hit om du har problem med att svälja eller om du gör andningsuppehåll i sömnen.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Du anmäler ditt besök i receptionen eller genom att checka in i automaten som finns vid ingången från Lasarettsgatan 7A och 7C samt Thorssons väg 17.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.