Operationsavdelning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Ystad Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 2, vid målpunkt E.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att opereras.

E-tjänster

Ditt besök hos oss

I och med covid-19 är det inte säkert att du kan ta med en närstående till ditt besök hos oss. Kontakta oss för att få veta vad som gäller.

Det generella besöksförbudet i vården upphör och säkra besök återinförs (1177.se)

Kom ihåg att ta med legitimation.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt.

Ta gärna med något tidsfördriv eftersom det kan bli väntetider under dagen.

Kontakta avdelningen snarast om du blir sjuk samma dag som du ska opereras.

Under

Du anmäler dig i kassan vid huvudentrén.

Efter besöket

Efter operationen kommer du till uppvakningsenheten där du får stanna tills du mår bra.

Du får inte köra bil efter din operation eller undersökning, så tänk på att planera din resa hem.

För dig som är närstående

Barn och personer med särskilda behov får ha med sig en vuxen in på operationsavdelningen som får stanna till dess att patienten sover.

Du kan kontakta uppvakningsenheten efter operationen för att få veta hur din närstående mår.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen!

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas genom att skicka en synpunkt till webbredaktionen. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster

Vill du lämna  en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter