Operationsavdelning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Ystad Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 2, vid målpunkt E.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att opereras.

E-tjänster

Ditt besök hos oss

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Ta gärna med något tidsfördriv eftersom det kan bli väntetider under dagen.

Kontakta avdelningen snarast om du blir sjuk samma dag som du ska opereras.

Under

Du anmäler dig i kassan vid huvudentrén.

Efter besöket

Efter operationen kommer du till uppvakningsenheten där du får stanna tills du mår bra.

Du får inte köra bil efter din operation eller undersökning, så tänk på att planera din resa hem.

För dig som är närstående

Barn och personer med särskilda behov får ha med sig en vuxen in på operationsavdelningen som får stanna till dess att patienten sover.

Du kan kontakta uppvakningsenheten efter operationen för att få veta hur din närstående mår.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.