Öppettider
- Mån-Tors 08.00-16.00
- Fre 08.00-13.00
Telefontider
- Mån-Fre 10.00-12.00
Tidbokning och remissförfrågan
Telefontider
- Mån-Fre 10.00-12.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en neurologisk sjukdom. Det kan till exempel vara en stroke, MS, en hjärntumör, Parkinsons sjukdom, epilepsi eller ALS.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Det kan ta upp till tre dagar för oss att bedöma din remiss, beroende på dina symtom och din diagnos. Om det tar längre tid kan det bero på att en särskild läkare behöver göra en bedömning.
Medan du väntar på remissvar är det läkaren som skrev remissen som ansvarar för din vård. Om besvären blir värre medan du väntar kan läkaren komplettera din remiss, då gör vi en ny bedömning.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Anmäl och betala ditt besök via din mobiltelefon. Du får ett sms före besöket med instruktioner. Du kan också anmäla och betala besöket i receptionen.
Ett besök hos oss tar cirka 30-60 minuter.
Vid besöket informerar vi dig om vidare handläggning. Det kan bli aktuellt med remiss till annan/andra mottagningar eller så planerar vi till exempel in telefonuppföljning eller återbesök.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.