Öppettider
- Mån-Fre 08.00-16.00
Telefontider
- Mån-Fre 08.00-09.00
Operationsfrågor
Telefontider
- Mån-Fre 10.00-12.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för problem som berör öronen, näsan eller halsen. Det kan till exempel vara problem med hörseln, bihålor, allergier, näsblödningar, förstorade halsmandlar, yrsel och återkommande inflammationer i öronen.
Du kan även få allergivaccination här, så kallad allergen immunterapi, om du har stora besvär med allergi.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster. Kontakta oss på mottagningen om du hellre vill fylla i din egen vårdbegäran på en pappersblankett, så skickar vi en till dig.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Behandlas du med blodförtunnande medel (Waran, Trombyl eller liknande mediciner) ska du informera mottagningen om detta så snart som möjligt, men senast en vecka före besöket.
Ditt första besök hos oss tar cirka 30 minuter medan ett återbesök oftast tar något kortare tid.
Anmäl ditt besök genom att checka in i automaten som finns i huvudentrén eller i receptionen.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.