Öppettider
- Mån-Tors 08.00-12.00 12.45-16.00
- Fre 08.00-12.00 12.45-15.00
Telefontider
- Mån-Fre 11.00-12.00
Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en hjärtsjukdom. Det kan till exempel vara förmaksflimmer, rubbningar i hjärtrytmen eller hjärtsvikt. Till oss kommer även du som har haft en hjärtinfarkt för att gå på kontroll och följas upp.
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.
Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.
Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.
Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.
Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.
Ta också med en aktuell lista över dina mediciner.
I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.
Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.
Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.
Anmäl ditt besök i kassan vid huvudentrén på entréplan.
Du får information om fortsatt uppföljning under ditt besök.
Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.