Gynekologimottagning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Kristianstad Centralsjukhuset.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 2, vid målpunkt M.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du som har en gynekologisk sjukdom eller gynekologiskt besvär, samt du som vill göra eller få råd om abort. Vi undersöker och behandlar dig som till exempel har endometrios, framfall, förlossningsskador, cellförändringar eller som behöver utredas för ofrivillig barnlöshet. Vi följer även upp dig som har opererats för gynekologisk cancer.

Har du urinläckage vänder du dig i första hand till din vårdcentral.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Du kan även söka vård hos oss genom att ringa till oss och välja knappvalet för rådgivning.

  • Misstänker du att du har urinvägsinfektion, kontakta din vårdcentral.
  • Vid frågor om flytning och infektion i underlivet och vid lindriga besvär, ska du i första hand kontakta din vårdcentral.
  • Om du är under 23 år ska du vända dig till Ungdomsmottagningen.

Ditt besök hos oss

Just nu får du inte ta med någon till ditt besök hos oss. Våra lokaler är för små för att hålla det avstånd som krävs för att undvika smittspridning. Din närstående kan istället vara med via röst- eller videosamtal på din telefon. 

Ibland kan vi göra undantag från besöksförbudet, till exempel utifrån patientens tillstånd och för en vårdnadshavare utan symtom.

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Ta med dig:

  • legitimation
  • en lista över de mediciner som du tar
  • eventuellt högkostnadskort eller frikort.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter