Rehabiliteringsmottagning dagvård

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Hässleholm Sjukhuset.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 1 vid målpunkt J.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du som är 18 år eller äldre för att rehabiliteras efter neurologisk skada eller sjukdom. Vi tar fram en individuell plan för en rehabiliteringsperiod då du får hjälp och stöd av ett team. Målsättningen är att du ska bli mer självständig i din vardag.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Vi tar emot dig som har fått en remiss till oss från en vårdcentral eller annan mottagning eller avdelning. 

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran. Kontakta oss för mer information om hur du går tillväga.

Ditt besök hos oss

Du får gärna ta med en närstående när du besöker oss.

Det går också bra att närstående deltar i besöket via röst- eller videosamtal på din egen telefon. Tänk på att andra personer inte hamnar i bild och visa hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Under

Rehabiliteringsperioden är tidsbegränsad och rehabiliteringen pågår oftast två halvdagar i veckan. Behandlingen är uppdelad i pass som varar 60 minuter och dessa består för det mesta av fysioterapi och arbetsterapi. Vid behov träffar du logoped, kurator, läkare eller neuropsykolog.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.