Medicinavdelning 4

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Landskrona Lasarettet.
Visa på karta (Google Maps)

Telefon- och besökstider

Vi tar hand om dig som har fått en stroke eller som behöver vård för exempelvis höftledsbrott under en eller flera dagar.

E-tjänster

För besökare och närstående

För att besöka avdelningen måste du boka en tid. Ring till oss först för att komma överens om när du kan besöka din närstående.

Det går också bra att ni ringer varandra. Då kan ni ha ett röst- eller videosamtal under möten med vårdpersonal. Du som är patient hos oss behöver vara noggrann med att andra personer inte hamnar i bild. Visa också hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Ta inte med blommor och använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.

En dag på avdelningen

  • 08.00 Frukost
  • 09.45-11.00 Rond
  • 12.00 Lunch
  • 14.30 Kaffe/te
  • 17.00 Middag
  • 19.30 Kaffe/te

Måltider serveras i matsalen/dagrummet eller inne på salen om behov finns.

I vårt dagrum finns tillgång till TV, böcker och tidningar.

Under dagen sker provtagning, undersökningar och löpande kontroller av vitala parametrar.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.