Medicinavdelning 3

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Landskrona Lasarettet.
Visa på karta (Google Maps)

Telefon- och besökstider

Vi tar hand om dig som har en sjukdom i hjärtat eller blodkärlen, och som du behöver vård för under en eller flera dagar. Det kan till exempel vara en hjärtinfarkt, hjärtsvikt, kärlkramp eller förmaksflimmer.

E-tjänster

För besökare och anhöriga

Du får gärna besöka en närstående som får vård hos oss. Det är viktigt att du som kommer på besök är frisk och inte har några symtom som till exempel feber, hosta eller ont i halsen. 

Ta inte med blommor och använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.

En dag på avdelningen

  • 08.00-09.30 Frukost
  • 09.45 Rond
  • 12.00-13.00 Lunch
  • 14.00-15.00 Kaffe/te
  • 17.00-18.00 Middag
  • 19.30-20.00 Kaffe/te och kvällsmacka

Frukost, lunch och middag serveras i vår matsal. Om du inte kan äta i matsalen erbjuds du att äta inne på ditt rum. Utöver tiderna för kaffe/te finns alltid två kaffevagnar framme där du själv kan ta fika.

Under hela dygnet sker provtagningar, undersökningar, behandlingar och kontroller (blodtryck, puls, temperatur, syresättning, andningsfrekvens).

Om du har synpunkter på vården hos oss

Det finns flera sätt att lämna synpunkter på vården. Du kan till exempel kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

När du skickar in formuläret kommer vi att hantera eventuella personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter