Medicinavdelning 3

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Landskrona Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 2, vid målpunkt C, utgå från huvudentrén målpunkt A.
Visa på karta (Google Maps)

Telefon- och besökstider

Vi tar hand om dig som har en sjukdom i hjärtat eller blodkärlen, och som du behöver vård för under en eller flera dagar. Det kan till exempel vara en hjärtinfarkt, hjärtsvikt, kärlkramp eller förmaksflimmer.

E-tjänster

För besökare och närstående

Du får gärna besöka en närstående som får vård hos oss, men kom helst inte fler än två besökare åt gången.

Det går också bra att ni ringer varandra. Då kan ni ha ett röst- eller videosamtal under möten med vårdpersonal. Du som är patient hos oss behöver vara noggrann med att andra personer inte hamnar i bild. Visa också hänsyn genom att ha samtalet på låg volym.

Ta inte med blommor och använd inte produkter med stark doft av hänsyn till personer som är känsliga för starka dofter.

En dag på avdelningen

  • 08.00-09.30 Frukost
  • 09.45 Rond
  • 12.00-13.00 Lunch
  • 14.00-15.00 Kaffe/te
  • 17.00-18.00 Middag
  • 19.30-20.00 Kaffe/te och kvällsmacka

Frukost, lunch och middag serveras i vår matsal. Om du inte kan äta i matsalen erbjuds du att äta inne på ditt rum. Utöver tiderna för kaffe/te finns alltid två kaffevagnar framme där du själv kan ta fika.

Under hela dygnet sker provtagningar, undersökningar, behandlingar och kontroller (blodtryck, puls, temperatur, syresättning, andningsfrekvens).

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.