Logopedmottagning

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Landskrona Lasarettet.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för problem med ditt tal, språk och kommunikation. Det kan till exempel vara dyslexi, stamning eller problem med rösten.

Du kan också komma hit om du behöver hjälpmedel för att kunna tala och uttrycka dig.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral eller ditt barns BVC-sköterska skriver en remiss till oss.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Information om egen vårdbegäran.

Vi tar inte emot egen vårdbegäran för barn under 18 år som misstänks ha läs- och skrivsvårigheter (dyslexi) eller räknesvårigheter (dyskalkyli). Vänd er istället till skolhälsovården för att få remiss till vår mottagning. Vi utreder inte räknesvårigheter (dyskalkyli).

Ditt besök hos oss

Du får ta med dig en person som stöd vid ditt besök hos oss. Det är viktigt att både du och den du har med dig är helt friska och inte har några symtom som kan vara covid-19.

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Kom ihåg att ta med legitimation.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter