Behöver du prata med en kurator?

Du som är patient hos habiliteringsmottagningen för vuxna i Lund kan få kontakt med kurator.

Du kanske har svårigheter i din vardag som du behöver rådgivning kring? Vi hjälper dig på vägen i din kontakt med andra myndigheter. Du kan få information om stöd som finns från samhället, till exempel:

  • olika stöd från kommunen
  • stöd av god man
  • ersättningar från försäkringskassan
  • stöd kring hur du gör en ansökan

Dina närstående kan också få råd och stöd av vår kurator, men då behöver du godkänna det först.

Boka tid

Samtalet sker på distans, antingen via videosamtal eller på telefon. Det varar 20-30 minuter. Du kontaktar sekreteraren på 046-770970 eller via 1177 e-tjänster. Meddela om du väljer videosamtal eller telefonsamtal. Vid telefonkontakt ange vilket nummer du vill bli kontaktad på. Väljer du videosamtal kommer du få ett meddelande i 1177 med en länk till mötet. Vill du hellre ha ett besök på plats meddelar du det vid bokningen. 

Dessa tider är bokningsbara: 

  • 12 mars klockan 9-11. 
  • 26 mars klockan 13-15.
  • 9 april klockan 9-11.
  • 23 april klockan 13-15.
  • 7 maj klockan 9-11.
  • 21 maj klockan 13-15.
  • 4 april klockan 9-11.
  • 18 juni klockan 13-15. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.