Vuxenpsykiatrimottagning bedömning Helsingborg

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Helsingborg Sundstorget.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss vänder du dig som är ny patient inom psykiatrin och tros vara i behov av psykiatrisk specialistvård. Vi tittar på hela din livssituation för att undersöka vad som är grunden till dina problem och gör en bedömning av om det är inom psykiatrin du ska få hjälp eller om du istället ska vända dig till din vårdcentral.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

När du söker vård hos oss behöver vi veta något om de besvär som du har. Det kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral skriver en remiss till oss.

Du kan även söka vård genom att skicka en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran. Det gör du via vår e-tjänst eller blankett. Du kan också ringa till oss för att göra en egen vårdbegäran.

Egen vårdbegäran för utskrift

Ditt besök hos oss

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Före besöket

Kom ihåg att ta med legitimation. Det kan exempelvis vara ett körkort, pass eller nationellt id-kort. Digitalt id-kort i mobiltelefon är ännu inte godkänt som id-handling i Region Skåne.

Om du behöver tolk, meddela oss i god tid innan ditt besök så bokar vi det åt dig.

Under

Du anmäler ditt besök i receptionen eller genom att checka in med din mobiltelefon. Du får ett sms innan besöket med en länk till att checka in. Du kan även checka in genom att skanna QR-koden som finns på mottagningen. 

Besöket tar cirka 60 minuter.

När du kommer till oss träffar du ett team som består av läkare, psykolog, sjuksköterska och kurator. Tillsammans med dig tittar de på hela din livssituation för att få en helhetsbild av dina besvär. 

Efter besöket

Om du bedöms vara i behov av psykiatrisk specialistvård sätter vi dig i kontakt med den mottagning inom psykiatrin som kan hjälpa dig bäst. Om du ska komma tillbaka på ett återbesök hos oss beslutas det i samband med ditt besök.

Vid frågor och ombokning av tid kan du kontakta oss via e-tjänster på 1177.se eller ringa till vår mottagningstelefon.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.