Hjärtmottagning kranskärl

Hitta hit

Närmaste busshållplats är Ystad Lasarettet.

Hitta på plats

Vi finns på våningsplan 2, vid målpunkt C.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Till oss kommer du för att följas upp och behandlas för en sjukdom i hjärtats kranskärl. Det kan till exempel vara en hjärtinfarkt eller förträngning i kranskärlen. Här kan du bland annat få hjälp med att ändra dina levnadsvanor och följa upp dina kolesterolvärden.

E-tjänster

Så söker du vård hos oss

Vi tar emot dig som fått en remiss till oss från läkare eller vårdpersonal på den avdelning eller mottagning som du får vård på.

Du kan även skicka in en remiss som du har skrivit själv, en så kallad egen vårdbegäran, via våra e-tjänster.

Ditt besök hos oss

I och med covid-19 är det inte säkert att du kan ta med en närstående till ditt besök hos oss. Kontakta oss för att få veta vad som gäller. 

Har du nyligen varit utomlands? Då ska du berätta detta för oss innan eller vid ditt besök.

Kom ihåg att ta med legitimation.

I din kallelse står det om du behöver förbereda dig på något särskilt sätt. Läs noga vad som gäller inför ditt besök.

Kontakta oss om du inte kan komma till din bokade tid. Avbokar du tiden 24 timmar innan ditt besök slipper du betala en avgift.

Behöver du en tolk? Meddela oss i så fall i god tid före ditt besök, så bokar vi en tolk åt dig.

Vi som jobbar här

På mottagningen får du träffa sjuksköterskor.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen

Vill du avboka eller omboka en tid?

Kontakta din mottagning via telefon eller deras e-tjänster. 

Om tidsbokning med 1177 Vårdguidens e-tjänster


Vill du lämna en synpunkt på vården?

Läs mer på 1177.se om hur du gör att för att skicka en synpunkt eller klagomål på den vård som du har fått. 

Om du inte är nöjd med vården (1177.se)


Vill du lämna en synpunkt till webbredaktionen?

Berätta gärna vilken information som är fel eller saknas. Tänk på att webbredaktionen inte kan hantera vårdärenden eller svara på eventuella frågor som du ställer här. 

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter