Drop-in-mottagning för döva i Malmö

Hitta hit

Närmsta busshållplats är Malmö Mobilia. Du kan även åka till hållplats Dalaplan. Därefter är det en kort promenad på 5-10 minuter till Medeon på Cronquist gata 13, ingång AB.
Visa på karta (Google Maps)

Telefontider och fler kontaktuppgifter

Vi vänder oss till dig som är döv och använder teckenspråk. Hit kan du komma utan att behöva boka tid för att få hjälp med ditt hjälpmedel eller med att använda digitala tjänster. Du kan även få hjälp att ringa ett teckenspråkstolkat samtal eller prata med en kurator.

E-tjänster

Ditt besök hos oss

Mottagningen är öppen måndagar och torsdagar. Vi erbjuder olika service under olika dagar, läs under varje funktion vilken tid som personal finns tillgänglig.

Digitalt stöd

Du är välkommen till oss på måndagar om du vill ha pedagogiskt stöd i hur du använder, hämtar och installerar digitala tjänster, till exempel:

  • surfplatta, dator och mobil
  • appar och bankID
  • internetbank och sociala medier
  • 1177.se. Här kan du till exempel beställa tolk eller be en vårdcentral kontakta dig.

Måndagar klockan 13-15.
Observera att 30 sept är det stängt.

Hjälpmedelsservice

Du är välkommen till oss om du har frågor om hjälpmedel eller om ditt hjälpmedel inte fungerar:

  • bildtelefon, torsdagar klockan 13-18.  
  • hörseltekniska hjälpmedel, torsdagar udda veckor klockan 13-15.

För service av hörapparat, kontakta din audionommottagning.

Tolkservice

Du är välkommen till oss om du vill ringa ett samtal och få det tolkat till teckenspråk. Du kanske behöver ringa en myndighet, eller boka en tid hos tandläkare eller läkare. Ta alltid med telefonnummer och namn till den du vill kontakta.

Torsdagar klockan 10-12 och 13-15.

Kurator

Du är välkommen till oss om du behöver råd eller stöd av en kurator. Tillsammans kommer vi fram till vad dina behov är och hur du kan lösa eventuella problem.

Torsdagar klockan 10-12 och 13-15.

Om du behöver alternativ telefoni

Om du vill ringa oss och har en hörselskada, dövhet, talsvårigheter eller språkliga eller kognitiva problem så finns det alternativ telefoni som du kan använda. Kontakta den mottagning som du har kontakt med på grund av din funktionsnedsättning om du behöver hjälp.

Information om hur du går till väga för att börja använda alternativ telefoni (1177.se)

Information om tjänsterna texttelefoni.se, bildtelefoni.net och teletal.se

Här kan du lämna synpunkter på sidan. För frågor om ditt besök eller tidsbokning kontakta din mottagning via telefon eller 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Här kan du lämna synpunkter på sidan. För frågor om ditt besök eller tidsbokning kontakta din mottagning via telefon eller 1177 Vårdguidens e-tjänster.


När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Läs om hur Region Skåne hanterar personuppgifter