Medicinavdelning 8 Lund

Hitta hit

Det finns flera regionbussar och stadsbussar samt spårvagn som stannar vid hållplats Lund Universitetssjukhuset.

Hitta på plats

Du hittar oss på våningsplan 2, hisshall A.
Visa på karta (Google Maps)

Telefon- och besökstider

Vi tar hand om dig som har flera olika sjukdomar, och som behöver vård under en eller flera dagar. Det kan till exempel vara för diabetes, hjärtsvikt och infektioner.

E-tjänster

För besökare och närstående

På den här avdelningen är du som närstående välkommen enligt överenskommelse. Vänligen ring avdelningen före besöket för att stämma av.

Det går naturligtvis också bra att ni ringer varandra privat och att ni har kontakt via röst- eller videosamtal när läkaren går rond hos patienterna. När ni har videosamtal är det viktigt att andra personer inte hamnar i bild. Tänk också på att visa hänsyn till de runt omkring genom att ha samtalet på låg volym.

Om du har synpunkter på vården hos oss

Du kan lämna synpunkter på vården på flera olika sätt. Till exempel genom att kontakta mottagningen eller avdelningen där du fick vård eller behandling. På 1177.se kan du läsa om fler sätt att lämna synpunkter och vilket stöd du kan få.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.

Tack för att du hjälper oss att förbättra webbplatsen.


Hitta kontaktuppgifter till en mottagning (vard.skane.se)

Om tidsbokning med våra e-tjänster (1177.se)

Vad är det som saknas?

Skriv gärna till webbredaktionen och berätta vad som saknas eller hur du tycker att webbplatsen kan bli bättre.

Tänk på att:

  • Webbredaktionen inte kan svara på ditt meddelande. 
  • Du inte kan få hjälp med vårdärenden via webbredaktionen.
  • Inte ange några personuppgifter, som till exempel ditt namn eller mailadress.